Trawa Water Saver 5 kg na suche tereny Barenbrug
Opis
Trawa Water Saver 5 kg na suche tereny Barenbrug
Jest to mieszanka traw gazonowych przeznaczona na trawniki przydomowe, które nie posiadają systemu nawadniania.
Zaletami tej mieszanki są:
- zwiększona odporność na przesuszenia
- mniejsze zapotrzebowanie na wodę
- nadaje się na trawniki rekreacyjnosportowe
Water Saver składa się z wyhodowanej przez Barenbrug odmiany kostrzewy trzcinowej, życicy trwałej i wiechliny łąkowej. Odmiany wiechliny łąkowej wyhodowane przez Barenbrug są znane ze swojej wytrzymałości i zdolności do regeneracji po okresach suszy. Podczas gdy inne odmiany przegrywają z upałem lub brakiem wody, takie odmiany jak Barimpala wkrótce znów się zazieleniają.
Na wykresie przedstawiono wytrzymałość odmian Barimpala wiechliny łąkowej wiosną i jesienią w porównaniu do odmian tradycyjnych.
Na wykresie przedstawiono jakość traw z mieszanki Water Saver wysianych jesienią w porównaniu do mieszanki zawierającej tradycyjne odmiany kostrzewy trzcinowej oraz mieszanki zawierającej życicę trwałą. Poziom nawodnienia wynosił 50% ewapotranspiracji (ET). Pomiary wykonywano przez okres dwóch lat.
Wyjątkowo głębokie korzenienie (nawet do 60 cm)
Dzięki głębokiemu systemowi korzeniowemu odmiany zastosowane w mieszance Water Saver pozyskują wodę z głębszych warstw gleby. Korzenie większości traw nie sięgają tak głęboko i rośliny mogą pobierać wodę tylko z powierzchniowej warstwy gleby (o miąższości 10 do 15 cm). Podczas suszy takie rośliny szybko obumierają, nawet jeszcze przed osiągnięciem stadium ekstremalnego przesuszenia. Korzenie kostrzewy trzcinowej zawartej w mieszance Water Saver mogą sięgać na głębokość ponad 60 cm; dodatkowo roślina może przechowywać w nich wodę i substancje odżywcze (cukry), tworząc zapasy na okres suszy. Wiechlina łąkowa zapewnia poziomy rozrost roślin, skutkujący powstaniem rozbudowanej sieci kłączy i korzeni.
Specyfikacja:
Okres wysiew: III-X
Norma wysiewu: 25-35 g/m2
Wysokość koszenia: 30-40 mm
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.