Trawa Water Saver 15 kg na suche tereny Barenbrug
Opis
Trawa Water Saver 15 kg na suche tereny Barenbrug
Jest to mieszanka traw gazonowych przeznaczona na trawniki przydomowe, które nie posiadają systemu nawadniania.
Zaletami tej mieszanki są:
- zwiększona odporność na przesuszenia
- mniejsze zapotrzebowanie na wodę
- nadaje się na trawniki rekreacyjnosportowe
Water Saver składa się z wyhodowanej przez Barenbrug odmiany kostrzewy trzcinowej, życicy trwałej i wiechliny łąkowej. Odmiany wiechliny łąkowej wyhodowane przez Barenbrug są znane ze swojej wytrzymałości i zdolności do regeneracji po okresach suszy. Podczas gdy inne odmiany przegrywają z upałem lub brakiem wody, takie odmiany jak Barimpala wkrótce znów się zazieleniają.
Na wykresie przedstawiono wytrzymałość odmian Barimpala wiechliny łąkowej wiosną i jesienią w porównaniu do odmian tradycyjnych.
Na wykresie przedstawiono jakość traw z mieszanki Water Saver wysianych jesienią w porównaniu do mieszanki zawierającej tradycyjne odmiany kostrzewy trzcinowej oraz mieszanki zawierającej życicę trwałą. Poziom nawodnienia wynosił 50% ewapotranspiracji (ET). Pomiary wykonywano przez okres dwóch lat.
Wyjątkowo głębokie korzenienie (nawet do 60 cm)
Dzięki głębokiemu systemowi korzeniowemu odmiany zastosowane w mieszance Water Saver pozyskują wodę z głębszych warstw gleby. Korzenie większości traw nie sięgają tak głęboko i rośliny mogą pobierać wodę tylko z powierzchniowej warstwy gleby (o miąższości 10 do 15 cm). Podczas suszy takie rośliny szybko obumierają, nawet jeszcze przed osiągnięciem stadium ekstremalnego przesuszenia. Korzenie kostrzewy trzcinowej zawartej w mieszance Water Saver mogą sięgać na głębokość ponad 60 cm; dodatkowo roślina może przechowywać w nich wodę i substancje odżywcze (cukry), tworząc zapasy na okres suszy. Wiechlina łąkowa zapewnia poziomy rozrost roślin, skutkujący powstaniem rozbudowanej sieci kłączy i korzeni.
Specyfikacja:
Okres wysiew: III-X
Norma wysiewu: 25-35 g/m2
Wysokość koszenia: 30-40 mm
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.